top of page

خورشت کاری وگان


هیچ وقت اولین باری که این خورشت کاری و درست کردم یادم نمیره. همچین خونم بوی رستوران هندی مونترال و پیاده کرده. این توضیح و بدم، من چند سالی مونترال زندگی کردم، و یک رستوران هندی و یه بار با همسر و پسرخاله رفتیم که غذاش عالی بود و بعدش چون ما کوچ کردیم اینورتر، خاطر اون رستوران موند و مزه اش زیر این دندون شیکمو.

این خورشت کاری تقریبا الان رفیق هر هفته ماست. دوستش داریم و طرز تهیه اش اونقدر اسونه که من کلا هر وقت درستش می کنم باورم نمیشه یه غذا به این خوشمزگی و بشه اینقده زود تند سریع درست کرد. از شما چه پنهون، در مقایسه با قرمه سبزی و کرفس و… این بسیار ساده تر هست. تنها غذایی که از این غذای من اسونتره، فکر کنم خورشت قیمه هست،اونم بدون بادمجون یا کدو.



بریم سر اصل مطلب.


مواد لازم برای ۴ نفر

بادام هندی خام* ۱/۲ ‍پیمانه

روغن نارگیل

پیاز ۱ عدد متوسط خورد شده

سیر ۲ حبه خورد شده

زنجفیل خورد شده ۲ قاشق چای خوری

سیب زمینی ۲ عدد به اندازه بند انگشت خورد شده

هویج ۱ عدد به اندازه بند انگشت خورد شده

گوجه فرنگی ۱ عدد بزرگ به اندازه بند انگشت خورد شده

فلفل دلمه ای قرمز** ۱ عدد به اندازه بند انگشت خورد شده

پودر کاری ۳ قاشق غذاخوری

نمک ۲ قاشق چای خوری

فلفل سیاه*** ۲ قاشق چای خوری

نخود فرنگی ۱ پیمانه


  • بادام هندی و باید از شب قبل خیس کنید. یا اگه بلندر قوی دارید، حداقل ۴ ساعت قبل از آماده کردن غذا.

** به نظر من فلفل دلمه ای قرمز طعمش بیشتر به این غذا می اد و بهش رنگ می ده

*** اگه پودر کاری شما تند هست، فلفل اضافه نکنید


طرز تهیه:


۱.بادام هندی از آب در بیارید، قشنگ توی سبد بشورید. توی بلندر با یک سوم پیمانه اب قشنگ بزنید. یه سس سفید نسبتا غلیظ میشه محصول این عمل.

۲. توی یه قابلمه، سیر و پیاز و زنجفیل و با روغن نارگیل به مدت ۵ دقیقه روی درجه متوسط تفت بدید تا پیاز یه خورده نرم بشه.

۳. سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای و پودر کاری توی قابلمه برزید و یه ۱۰ دقیقه تفت بدید.

۴. بادام هندی و نخود فرنگی و به مواد توی قابلمه اضافه کنید. نمک و فلفل اضافه کنید و طعم غذا رو بچشید و چاشنی و اندازه کنید. درجه گاز و کم کنید. و اجازه بدید به مدت ۲۰ دقیقه بپزه. فقط حواستون باشه، هر ده دقیقه یه هم بزنید تا ته نگیره غذا.وقتی سیب زمینی پخته شد، غذای شما اماده خوردن هست.


کاری و با برنج معمولا می خورن یا نان. من خودم عاشق این غذا هستم. کنارش معمولا برای خودم سالاد شیرازی درست می کنم ، یک غذای هندی ایرانی می خورم.

امتحانش کنید. قول می دم خوشتون می اد.


مطلب پر بازدید
جدیدترین مطالب
آرشیو
جستجوی موضوعی
No tags yet.
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Instagram App Icon
  • Pinterest App Icon
bottom of page