top of page

چای ها و دمنوش های گیاهی



توی طب گیاهی برای هر مریضی یه جوشنده خاص وجود داشته. و حالا ما توی دنیای مدرن فکر کردیم خیلی باحال هستیم و برای تمام این جوشنده ها قرص های شیمیایی درست کردیم. و بعضا خیلی باحالتر شدیم ، این جوشنده ها رو با تبخیر و معیان کردیم اندازه قرص و بعد قسم و آیه هم می خوریم همون خاصیت و داره.

من اونقدر توی این زمینه دانا نیستم که بگم خوب آیا همون خاصیت و داره یا نه، ولی یه چیز و خوب می دونم وقتی به چشمه دسترسی داری استفاده از آب معدنی شیشه شده معنی نداره.

این عکس روبه رو می بنید، کتاب دعای مریضی منه.

چای سبز که دوست لحظاتم هست. هر روز یه لیوانش واجبه، صبحها بهتر از عصرهاست.

چای بابونه وقتهایی که خیلی خستم و خوابم نمیبره از خستگی یا مثلا فکرم مشغوله و نمی تونم بخوابم.

این چای elderflower نمی دونم چیه، اما من با اولین علایم سرما خوردگی خودم به چای زنجفیل همراه با کمی فلفل قرمز می بندم. چای زنجفیل برای حالت تهوع هم خوبه و به همراه گل گاوزبون و لیمو دوسته من توی دوران عادت ماهانه.

و زمان های پر استرس زندگی و با چای گل گاوزبون و لیمو عمانی سپری می کنم.و عجب معجزه ای می کنه این دم کنی ساده.

و البته چای مورد علاقه همسر بنده که کلا تمام مدت توی خونه ما براه هست چای نعنا هست. که عالیه برای شست و شوی معده و نفخ…


من خودم شخصا چای و دم کنی ها رو تا جایی که بتونم بدون شیرینی می خورم. البته چای زنجفیل و لیمو+ عسل و فلفل قرمز بسیار خوبه برای سرما خوردگی که پیشنهاد می کنم امتحان کنید.(اگه فلفل قرمز اذیتتون می کنه، نخورید)


یادمون باشه، ما فرهنگ غذایی و بهداشتی غنی داریم که پر از این نکات ظریفه اما بی کلاسی می دونیم پیروی از خیلی هاش و به اشتباه. در حالی که امروزه توی کشورهای توسعه یافته خیلی از افراد باهوش و تحصیل کرده دارن رو می ارن به سنت های غذایی. باورهامون و باید عوض کنیم اگه واقعا می خوایم توسعه درونی و بیرونی داشته باشیم.

مطلب پر بازدید
جدیدترین مطالب
آرشیو
جستجوی موضوعی
No tags yet.
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Instagram App Icon
  • Pinterest App Icon
bottom of page