top of page

توفو اسکرمبل

یکی از کتاب های آشپزی که زندگی من و تغییر داد کتاب oh she glows بود. نویسنده این کتاب غذاهای فوق العاده خوشمزه گیاهی را با طرز تهیه آسان اموزش داده. این نویسنده وبلاگی به همین اسم هم دارد و کلا به نظر من تمامی غذاهایی که آموزش داده بی نظیر هست. برای اولین غذا این وبلاگ من یکی از غذاهای این کتاب رو انتخاب کردم. صبحانه ای بی نظیر و مناسب برای صبح روز تعطیل.

تنها مشکل این هست که من نمی دونم توفو رو از کجا میشه توی ایران تهیه کرد. توفو اینجا یکی از در دسترسترین مواد هست در کانادا. فکر می کنم فروشگاه های گیاهی همچون گویندا در تهران تفو داشته باشند. می تونید به شماره 2255000 زنگ بزنید و بپرسید.

در کل اگه تا به حال اسکرمبل بدون تخم مرغ نخوردید. اگه تفو نخوردید حتما این غذا رو امتحان کنید بهتون قول می دم مزه اش بهتر از اسم عجیبش هست. وقتی توفو با ادویه های مثل فلفل قرمز دودی و مخمر تغذیه ای مخلوط میشه طعم خارق العاده ای می گیره. بعلاوه توفو جایگزین عالی برای پروتین هست و می تونه کاری رو که تخم مرغ قراره براتون انجام بده رو به خوبی انجام بده. نیما، همسر من، خیلی از توفو خوشش نمی اد و می تونم به جرات بگم این طرز تهیه توفو یکی از معدود مواردی هست که با می بینیم شوهرم با لذت توفو رو می خوره. خوبی این غذا اینه که می تونه به عنوان برانچ Branch همان وعده ترکیبی صبحانه و ناهار مورد استفاده قرار بگیره. کافی هست کنارش سیب زمینی تنوری قرار بگیره و نون تست یا حتی لواش یا بربری. به شخصه این غذای مورد علاقه من برای روزهای تعطیل محسوب می شه. غذایی که سالم، کم کالری و سرشار از رنگ و مزه .



مواد لازم:

برای 4 نفر

زمان تهیه: در صورت آماده بودن توفو نزدیک به 15 دقیقه

کالری 277 برای هر نفر

2 قاشق چای خوری(10 میلی لیتر) روغن زیتون

2 حبه کوچیک سیر له شده

½ استکان(125 میلی لیتر) پیاز خرد شده

½ 1 استکان(375 میلی لیتر) قارچ خرد شده

1 عدد فلفل دلمه ای قرمز کوچک ریز شده( سبز هم می شود ولی قرمز شیرین تر هست و بهتر)

2 استکان(500 میلی لیتر) اسفناج خرد شده

1 قاشق غذا خوری(15 میلی لیتر) مخمر تغذیه ای

¼ قاشق چای خوری (1 میلی لیتر) پاپاریکای دودی (پودر فلفل قرمز تند رو پاپاریکا می گن)

1 بسته (450 گرم) تفویی که آب آن گرفته شده

½ قاشق چای خوری (2 میلی لیتر) نمک

فلفل سیاه به اندازه دلخواه

طرز تهیه:


توی ماهیتابه ای بزرگ (توجه داشته باشید قرار است تمامی مواد بالا در همین ماهیتابه ریخته شود، پس به اندازه ماهیتابه توجه کنید.)پیاز، سیر و قارچ و روغن را بریزید و روی درجه حرارت ملایم به مدت 5-10 دقیقه تفت بدید.(تقریبا تا زمانی که آب قارچ ها بخار شده باشه.) فلفل دلمه ای، اسفناج ، مخمر تغذیه ای(اگر استفاده می کنید)، و پاپاریکا رو اضافه کنید و قشنگ مخلوط کنید.


تفو رو تکه تکه یا خرد کنید و به مواد بالا اضافه کنید و قشنگ با هم مخلوطشان کنید. درجه گاز را کم کنید و به مدت 10 دقیقه دیگر اجازه بدید بپزه. در آخر به اندازه دلخواه بهش نمک، فلفل تازه و تکه های فلفل تند خشک (اگر دارید و دوست دارید) رو اضافه کنید.اگه احساس می کنید خشک شده موادتان در هر کدوم از مراحل تهیه اسکرمبلتون می تونید بهش یه کمی آب(خیلی کم) اضافه کنید و درجه گاز رو در صورت نیاز کم کنید.




مشخصات تغذیه ای

کالری 277

کربوهیدرات 10

چربی 18

پروتیین 21

سدیم 322

قند 3

IMG_5494[1]_edited.PNG
مطلب پر بازدید
جدیدترین مطالب
آرشیو
جستجوی موضوعی
No tags yet.
Follow Us
  • Google+ Basic Square
  • Instagram App Icon
  • Pinterest App Icon
bottom of page