top of page

نکات ساده ای که من دنبال می کنم

چند تا نکته که من یاد گرفتم دنبال کنم:


۱. من یاد گرفتم متابلوزیم و با Interval, Cardiovascular Exercises افزایش بدم. یعنی چی؟! یعنی مثلا به جای اینکه یهو با یه سرعت ثابت ۲۰ دقیقه راه برید، سعی کنید ۲ دقیقه خیلی تند، در حد دویدن برید، و ۱ دقیقه اروم. این کار باعث می شه ضربان قلب بالا بره و قبل از پایین اومدن دوباره بهش شوک وارد شه و برای مدت بیشتری خون و توی بدن پمپ کنه. من خودم اکثرا اینجوری می دوم. من توی یه ساعت، تقریبا ۳ دقیقه اول گرم می کنم خودم رو…با سرعت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه برای هر کیلومتر راه می رم. بعدش شروع می کنم ۱ دقیقه دویدن. بعد دوباره ۱ دقیقه اروم می رم. باز می دوم…همینجوری…اخرش هم ۲۰ دقیقه بدنم و سرد می کنم تا یه هووو بهش شوک وارد نشه چرا ایستادم.


۲. از وزنه های سبک استفاده می کنم برای تقویت ماهیچه های بدنم. تقویت ماهیچه های بدن باعث بالارفتن متابلوزیم میشه…دلیل: بدن بیشتر انرژی می سوزنه. همینه می بیند که می گن پروتین بخورید بیشتر، چون ماهیچه درست میکنه پروتین بدون چربی، و متابلوزیم و افزایش می ده…اگه مثل من گیاهخوارید، توی طبیعت یه عالمه پروتین گیاهی وجود داره. از حبوبات گرفته تا حتی سبزیجات سبز…


۳. آب بخورم، روزی حداقل سه تا بطری ۲۴oz …آب بخورید. تاجایی که می تونید. شاید اب خوردن باعث لاغری و چاقی نشه…اما می تونه پوست خوبی به شما بده. پوستی سرشار از نور…


۴. به حرف بدنم گوش کنم…بدن هیچ وقت شما رو به سمت خوردن چیزهای چرب و پر شیرینی ترغیب نمی کنه. حتی وقتی قند خون می افته انگور، خرما بهترین هاست. باور کنید.


۵. چربی های پروسس شده رو نخورم و یا کم کم کنم…نخوردن چربی های پروسس شده به بدن شما این فرصت می ده که از چربی های خودش استفاده کنه، شاید موجب لاغری نشه، اما بدنی سالمتر رو به شما می ده.


۶.چای سبز، بخورم…چای سبز از چای معمولی خیلی بهتر ه. سرشار از انتی اکسیدان هست.من چای سبز رو با نعنا دم می کنم و می خورم…چای سبز دوست خوبیه!


۷. با سبزیجات سبز آشتی کردم…شما هم آشتی کنید. سبزیجات سبز خام… بهتون کمک می کنه زودتر سیرشین، دیرتر گشنه بشید و صد البته در تولید گلبولهای قرمز کمکتون می کنه. بدن شما با این سبزیجات دوست جون جونی میشه در حدی که یه روز شما هم مثل من با ذوق داشتن ۴ تا کاهو توی یخچال بلند می شید از خواب.


شاد باشید و پیروز






این سی کیلوی اضافه...

join us

 for the 

PARTY

Recipe Exchange @ 9pm!

من یه زنم در آستانه سی سالگی که از تلاشها، دغدغه هام، شسکت ها در راه لاغر شدن می نویسم.

  • Google+ Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Pinterest Social Icon
  • images.png
  • myfitnesspal.png
من و می تونید اینجاها دنبال کنید
آرشیو موضوعی
No tags yet.
bottom of page